Filippa Reima ny chef för Network & Wholesale på Tele2

Filippa Reima tillträder som ordinarie chef för Tele2 Sveriges enhet Network & Wholesale och blir därmed ny medlem i Tele2:s svenska ledningsgrupp.

Filippa Reima har varit på Tele2 sedan 2008 och har haft flera befattningar inom bl.a. Network Operation och Business Sales & Delivery. Nu senast har hon ansvarat för B2B Support, en roll hon haft sedan september 2016.

-          Det är verkligen en fantastisk resa som Tele2 är inne på och jag är så glad att få vara med på den resan. Jag ser framemot att, tillsammans med enheten, fortsätta utveckla arbetet av vårt nät och vår wholesale-affär, säger Filippa Reima, Director Network & Wholesale på Tele2 Sverige.

Filippa Reima har varit med på organisationen Ledarnas lista över landets ”75 främsta kvinnliga ledare som gör skillnad och visar på värdet av ett bra ledarskap” vid två tillfällen; 2015 och 2016.

-          Filippa kommer med sin breda kompetens, erfarenhet och fantastiska ledaregenskaper bli ett starkt tillskott både i sin nya roll inom Network & Wholesale och i den svenska ledningsgruppen,  säger Samuel Skott, VD på Tele2 Sverige.

Filippa tillträder rollen idag, den 12 mars 2018.

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com

Om oss

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.