Tele2 får förtroende av Riksidrottsförbundet

Tele2 blir ny leverantör till Riksidrottsförbundet. Avtalet innefattar 71 förbund och 86 organisationer inom svensk idrottsrörelse, där Tele2 ska ansvara för att leverera bland annat växeltjänster och mobilabonnemang under minst 3,5 år.

Tele2 vinner Riksidrottsförbundet som ny kund, vars främsta uppgift är att stötta och företräda svensk idrottsrörelse såväl nationellt som internationellt. Tele2s uppgift blir att bland annat tillhandahålla växeltjänster till 71 förbund och 86 organsationer samt mobilabonnemang till cirka 1 400 personer inom idrottsrörelsen.

- Det är en stor ära att få vara en del av svensk idrott genom det nya samarbetet med Riksidrottsförbundet. Tele2 finns där sporten finns, genom hela landet, och med hjälp av våra lösningar och tjänster kan vi bidra till att förbunden jobbar mer effektivt och får mer tid över till deras hjärtefråga, nämligen idrott säger Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige.

Tack vare tjänsten Tele2 Service Online (TSO) kommer Riksidrottsförbundet få en förenklad administration och en effektivare hantering av sina abonnemang, samt en överblick av sina tjänster och sitt användande i realtid.

Avtalet mellan Tele2 och Riksidrottsförbundet sträcker sig över 3,5 år med möjlighet till förlängning.

Presskontakt Tele2

Louise Ekman, press- och PR-ansvarig Tele2 Sverige, +46 70 5222 117 / louise.ekman@tele2.com

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV.
Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.

Samuel Skott, vd Tele2 Sverige