Tele2 tar bort operatörslås på iPhone

Tele2 är först ut av de svenska operatörerna med att ta bort operatörslåset på iPhone. Det innebär att samtliga mobiltelefoner som säljs med Tele2-abonnemang nu är olåsta. Förändringen sker som ett steg i att möta kundernas önskemål om ökad flexibilitet.

Nu tar Tele2 bort operatörslåsningen på samtliga iPhone-modeller som säljs tillsammans med Tele2-abonnemang. Tidigare har iPhone tidigast kunnat låsas upp tolv månader efter inköp och mot en extra avgift.

– Vi vill inte begränsa våra kunder på något sätt och därför låser vi upp alla iPhone-modeller som nu säljs. Samtidigt är vi säkra på att våra kunder får bäst surfupplevelser i vårt 4G-nät. Om våra kunder skulle vilja testa en annan operatör kommer de snart återvända av hemlängtan, säger Samuel Skott, chef för Tele2 Privat.

Upplåsningen av iPhone gäller för de telefoner som sålts med Tele2-abonnemang från och med 13 november 2013. Förändringen gäller för både privat- och företagskunder som köpt sin iPhone i Tele2s egna butiker, på Tele2.se och hos Tele2s återförsäljare. Förändringen innebär att samtliga mobiltelefoner som säljs via Tele2 nu är olåsta.

– Vi har lyssnat till kundernas önskemål och allt högre krav på flexibilitet. En olåst iPhone från oss ska förenkla kundens vardag, säger Samuel Skott.

För mer information samt kontakt med Samuel Skott, vänligen kontakta:

Malin Livhage, Presschef, Tele2 Sverige, tel: 070-426 45 16

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 15 miljoner kunder i tio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV och innehållstjänster. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2012 omsatte bolaget 31 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 6 miljarder kronor.

Om oss

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.