Tele2 väljer Åkestam Holst som ny reklambyråpartner

Under hösten har Tele2 fört samtal med ett fåtal utvalda reklambyråer för att finna en ny lämplig partner. Det som eftersöktes var en byrå med kreativ höjd, tillsammans med en utmanande och nytänkande approach och valet föll på Åkestam Holst.

-          Vi ser verkligen framemot samarbetet med Åkestam Holst. Vi vill hela tiden bli utmanade i hur vi kan ta varumärket vidare och vi ser att vårt partnerskap med Åkestam Holsts både kommer utmana och engagera, vilket är helt i linje med våra värderingar, säger Åse Holmberg, Kommunikations och Marknadsdirektör Tele2 Sverige.

Samarbetet mellan Tele2 och Åkestam Holst påbörjas senast den 17 december och omfattar både privat- och företagsmarknaden.

-          Vi har haft ett väldigt bra samtal med Tele2 och funnit varandra, både när det gäller reklamsyn och värderingar. Det ska bli oerhört kul att få jobba med Tele2 och fortsätta utveckla ett redan starkt varumärke, säger Petronella Panérus, VD på Åkestam Holst.

För mer information och/eller kontakt med Åse Holmberg kontakta:

Malin Selander
Kommunikationschef Tele2 Sverige
Telefon: 070-426 4006

TELE2 ÄR EN AV EUROPAS SNABBAST VÄXANDE TELEKOMOPERATÖRER OCH VI ERBJUDER ALLTID VÅRA KUNDER VAD DE BEHÖVER TILL ETT LÄGRE PRIS. Vi har 16 miljoner kunder i nio länder. Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, kabel-TV, innehållstjänster samt M2M/IoT-lösningar. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2015 omsatte bolaget 27 miljarder kronor och presenterade ett rörelseresultat (EBITDA) på 5,8 miljarder kronor.

Om oss

TELE2 SER DET SOM SIN STÖRSTA UPPGIFT ATT GÖRA DET MÖJLIGT FÖR ALLA ATT LEVA ETT MER UPPKOPPLAT LIV. Vi tror nämligen att det uppkopplade livet är ett bättre liv. Vi arbetar därför för att data ska bli mer tillgängligt för våra kunder oavsett när de behöver det eller var de befinner sig. Ända sedan Jan Stenbeck grundade Tele2 1993 har bolaget varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen och andra etablerade spelare. Tele2 erbjuder tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Våra 17 miljoner kunder i åtta länder njuter av en fantastisk trådlös upplevelse genom våra prisbelönta nätverk. Tele2 är noterat på NASDAQ OMX sedan 1996. Under 2017 omsatte bolaget 25 miljarder kronor och presenterade en EBITDA på 6,4 miljarder kronor. För finansiella definitioner, vänligen se sista sidorna i årsredovisningen 2017. Följ @Tele2group på Twitter för de senaste uppdateringarna.