TELE2 LANSERAR FAST TELEFONI PÅ IRLAND

TELE2 LANSERAR FAST TELEFONI PÅ IRLAND Tele2 AB meddelade idag att företaget följer upp den lyckade lanseringen i Storbritannien med att starta verksamhet på Irland från och med den 1 september, med erbjudanden om billig och enkel fast telefoni till de irländska hushållen. - Detta är ett naturligt steg efter lanseringen i Storbritannien i oktober förra året. Med Tele2s låga priser och enkla prisstruktur kommer de irländska hushållen att, på samma sätt som våra kunder i övriga Europa, kunna sänka sina telefonkostnader betydligt. Vi ser stora möjligheter för vår verksamhet på Irland, speciellt med tanke på att marknadsföring och andra funktioner till en låg kostnad kommer att samordnas med vår verksamhet i Storbritannien, där vi under det senaste året byggt upp ett starkt varumärke, säger Lars-Johan Jarnheimer, VD och koncernchef för Tele2 AB i en kommentar. KONTAKTPERSONER Lars-Johan Jarnheimer Verkställande direktör och koncernchef, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Håkan Zadler Finansdirektör, Tele2 AB Telefon: (08) 562 640 00 Dwayne Taylor, Investerarfrågor Telefon: + 44 (0)20 7321 5038 Lena Krauss, Investerarfrågor Telefon: (08) 562 000 45 Besök gärna vår hemsida: www.Tele2.com Tele2 är Europas ledande och lönsamma alternativa telekomoperatör med en strävan att alltid erbjuda marknadens bästa priser. Med unika värderingar som grund, levererar Tele2 billig och enkel telekom för alla européer. Med nära 25 miljoner kunder i 24 länder erbjuder företaget produkter och tjänster inom områdena fast och mobil telefoni, Internet, datanätstjänster, kabel-TV och innehållstjänster. Våra konkurrenter är huvudsakligen de gamla statliga monopolen. Tele2 grundades 1993 av Jan Stenbeck och är sedan 1996 noterat på Stockholmsbörsen samt sidonoterad på Nasdaq sedan 1997. Under år 2003 omsatte bolaget 36 911 Mkr och uppvisade en vinst på 5 710 Mkr (EBITDA). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/31/20040831BIT21030/wkr0001.pdf