Tele2 lanserar nya kundanpassade företagsabonnemang

Tele2 lanserar nya kundanpassade företagsabonnemang -Fortsätter sin offensiva satsning på att ta marknadsandelar på företagsmarknaden med unik paketering av mobil- och fasttelefoni Tele2 lanserar idag nya paketeringar av sina telefonitjänster för företagsmarknaden och är därmed först i Sverige med ett helt nytt sätt att möta företagskundernas telefonibehov. De fyra nya företagsabonnemangen för mobil- och fasttelefoni är anpassade efter ringbeteende, vilket ofta styrs av hur och var kunderna bedriver sin affärsverksamhet. Samtliga abonnemang har en del för mobiltelefoni och en del för fasttelefoni med olika rabatter, och kan kombineras eller köpas var för sig. Kunderna kan också välja att kombinera de olika abonnemangen på det sätt som passar dem bäst. För Tele2s nya och befintliga företagskunder innebär detta att kunderna enklare kan matcha olika erbjudanden mot verksamhetens specifika behov och därmed sänka sina telefonikostnader. - Operatörerna har varit alldeles för trångsynta i sin syn på företagsmarknadens telefonibehov. Befintliga lösningar baseras ofta på företagets storlek och många små och medelstora företag upplever att det är svårt att sätta sig in i de erbjudanden som finns idag. Våra nya smarta abonnemang är ett led i vår målsättning att tillmötesgå deras efterfrågan på billigare och enklare helhetslösningar, som passar just deras verksamhet, säger Fredrik Berglund, VD för Tele2 i Sverige. Tele2 genomförde nyligen en analys av 20.000 slumpmässigt utvalda företagskunder och deras sätt att använda mobil- och fasttelefoni. I undersökningen framträdde fyra huvudsakliga beteenden; "Internationella kontakter", "Arbetar ute på fältet", "Verksamheten på kontoret" och " Kunder i de egna lokalerna". Dessa ligger till grund för de abonnemang som Tele2 nu har tagit fram och ska fungera som en vägledning för företag i en viss typ av verksamhet. Kunder som är rörliga och använder mobilen mycket under dagtid, exempelvis säljare och elinstallatörer, kan identifiera sig med abonnemangen "Arbetar ute på fältet". Tele2 erbjuder dessa kunder särskilt låga samtalskostnader både till det egna mobilnätet och till övriga operatörers nät. De nya företagsabonnemangen lanseras i en landsomfattande kampanj, som kommer att pågå under 10 veckor. För mer information om de nya paketeringarna, vänligen besök www.tele2.se För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Berglund, VD Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000, Anders Steen, Försäljningsdirektör Tele2 Sverige AB, Tel 08-5626 4000 eller Tele2 Mediaservice 08-5626 4626 Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster. Tele2 vänder sig till företag och privatpersoner som sätter värde på smarta, prisvärda och flexibla kommunikationslösningar. På område efter område har Tele2 utmanat och brutit monopolen på de skandinaviska telemarknaderna. Idag är Tele2 det största paneuropeiska varumärket inom telekommunikation. Tele2 AB bildades 1993. Tele2 ABs aktie är noterad på Stockholmsbörsen och på Nasdaq. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00520/wkr0002.pdf