Tele2 sluter avtal om fast telefoni med Kalix Tele24

Tele2 har slutit ett avtal om att leverera fast telefoni till telefonserviceföretaget Kalix Tele24. Avtalet löper på 24 månader och omfattar fast telefoni till Kalix Tele24s huvudkontor och svarsställe i Kalix samt en undercentral i Jokkmokk. – Som servicebyrå inom telefoni behöver vi en pålitlig leverantör där vi kan känna en trygghet i att veta att allting fungerar. Att valet föll på Tele2 berodde på att de kunde leverera tekniska lösningar för särskilda funktioner som vi behöver, i kombination med ett bra pris, säger Kristian Rothoff, VD på Kalix Tele24. Kalix Tele24 är den marknadsledande servicebyrån för växel på distanstjänster och hanterar varje dag över 20 000 telefonsamtal, kundservice- och supportärenden åt fler än 4 000 kunder. Det ställer stora krav på att den fasta telefonin fungerar och kräver också en särskild teknisk lösning som visar både telefonnumret på den som ringer in, samt numret på den Kalix Tele24-kund samtalet vidarekopplats från. – Vi är glada över att Kalix Tele24 valt Tele2 för sin fasta telefoni, säger Markus Täkte, ansvarig för företagsmarknaden på Tele2. Vi kommer nu att ansvara för att telefonin – deras ”pulsåder” – fungerar, vilket ställer stora krav på oss som leverantör.