Dag Sundström tillträder som koncernchef för Teleca

Dag Sundström tillträder som koncernchef för Teleca Dag Sundström tillträder idag som VD och koncernchef för Teleca. Som en följd härav har styrelsen fattat beslut om att tf. VD Dan Olofsson återgår till posten som styrelseordförande. Konstantin Caliacmanis lämnar styrelseordförandeposten och blir vice styrelseordförande. För ytterligare information, kontakta: · Dag Sundström, VD, Teleca AB, mobil: 070 511 64 58 · Johannes Rudbeck, Investor Relations Manager, Teleca AB, mobil 070 582 56 56 Teleca är ett internationellt IT-konsultföretag med fokus på FoU, som utvecklar och integrerar avancerade programvaru- och IT-lösningar. Med djup kunskap om den senaste tekniken och betydande industriellt kunnande hjälper Teleca teknik- och programvaruintensiva kunder världen över att stärka sina marknadspositioner och förkorta sina utvecklingstider. Företaget har mer än 2 900 anställda med verksamhet i 15 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT00140/wkr0001.pdf