Delårsrapport januari-juni 2004

Delårsrapport januari-juni 2004 Teleca åter på väg in i tillväxtfas - Omsättning 1 320 Mkr (1 280) - Internationell försäljning uppgick till 54 % (44) - Organisk försäljningstillväxt börjar öka och uppgick till 6 % under andra kvartalet - Resultat före skatt -8 Mkr (22) och efter skatt -19 Mkr (1). Resultat per aktie -0,32 kr (0,02). Resultat per aktie exklusive goodwillavskrivningar 0,50 kr (0,86) - Rörelseresultat (EBITA) 48 Mkr (81). Kassaflöde från den löpande verksamheten 67 Mkr (11) - Helårsprognosen kvarstår: Försäljningen förväntas att fortsätta växa och rörelseresultatet (EBITA) förväntas bli väsentligt högre än 2003 (52 Mkr) Stockholm den 16 juli 2004 Teleca AB (publ) (org. nr 556250-3515) För styrelsen: Dag Sundström, VD och koncernchef Bokslutskommunikén kan rekvireras från bolaget eller hämtas på Telecas hemsida www.teleca.com För ytterligare information kontakta: Dag Sundström, VD, Teleca AB Tel. 08-579 116 01, mobil 0705-11 64 58 e-post: dag.sundstrom@teleca.com Thomas Pantzar, vVD, Teleca AB, Tel. 031-744 80 10, mobil 0703-79 18 30 e-post: thomas.pantzar@teleca.com Johannes Rudbeck, IR-ansvarig, Teleca AB Tel. 08-579 116 16, mobil 0705-82 56 56 e-post: johannes.rudbeck@teleca.com This information is also available in English. Teleca är ett internationellt IT-konsultföretag med fokus på FoU, som utvecklar och integrerar avancerade programvaru- och IT-lösningar. Med djup kunskap om den senaste tekniken och betydande industriellt kunnande hjälper Teleca teknik- och programvaruintensiva kunder världen över att stärka sina marknadspositioner och förkorta sina utvecklingstider. Företaget har mer än 2 900 anställda med verksamhet i 15 länder i Asien, Europa och USA. Teleca är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40. www.teleca.se Teleca AB Box 47606 117 94 Stockholm Tel: 08 579 116 00 Fax: 08 579 116 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/16/20040716BIT20010/wkr0001.pdf Hela Rapporten