JC förlänger sitt outsourcingavtal med TeleComputing

JC, en av Sveriges äldsta butikskedjor, förlänger sitt avtal med TeleComputing i tre år. Avtalet omfattar ett helhetansvar av JCs IT-miljö som bland annat omfattar applikations-, server- och databasdrift samt lagring, kommunikation, support och klienthantering.

– Vi förlänger avtalet med TeleComputing eftersom de kompletterar vår egen organisation väl med både kompetens och erfarenhet som vi inte har internt och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vårt samarbete, säger Vincent Tse, IT-chef på JC Sverige AB.

JC är en av de marknadsledande butikskjedjorna inom jeansmode och finns idag i Sverige och Finland, både egenägda och franchisedrivna. Huvudägare är kinesiska Denim Island AB.

– Det är givetvis väldigt positivt att ytterligare en av våra trogna kunder väljer att fortsätta samarbeta med oss. TeleComputing är nu redo att stötta JC i deras arbete efter att de nyligen klarat sig ur en rekonstuktion. Vi ser fram emot att bidra till JCs vidare utveckling inom den moderna detaljhandeln, säger Urban Berlinde, vd TeleComputing.

För mer information, kontakta:
Vincent Tse, IT-chef på JC Sverige AB

E-post: vincent.tse@jc.se

Urban Berlinde, vd TeleComputing Sweden AB.

E-post: urban.berlinde@telecomputing.se, tel: +46 708 965 02

TeleComputing-koncernen är en snabbväxande leverantör av kompletta IT-tjänster på den nordiska marknaden. TeleComputing hjälper företag och organisationer att skapa verkligt affärsvärde genom IT. Genom att kontinuerligt utveckla bättre och mer användarvänliga molntjänster kan vi erbjuda våra kunder IT-tjänster som är kostnadseffektiva, flexibla och framtidsanpassade. Koncernen har över 1 000 anställda på 9 orter i 4 länder och ca 1 300 företagskunder i Norden. TeleComputing är certifierade enligt såväl ISO9001:2008 (kvalitet), ISO 27001 (informationssäkerhet) som ISO14001 (miljö). För mer information se www.telecomputing.se.

Taggar: