Global tillverkare av telekomutrustning tecknar avtal värt 33 MSEK med Telelogic

MALMÖ, 2 oktober, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett licens- och underhållsavtal på 3 år värt 33 MSEK (3,5 MEUR) med en världsledande tillverkare av telekomutrustning. Kontraktet ger kunden en möjlighet att förlänga avtalet med ytterligare 27 månader till ett värde av 30 MSEK (3,3 MEUR).

Avtalet innebär att företaget nu globalt i koncernen kommer att implementera Telelogic Change™ för ändringshantering. Införandet av Telelogic Change är en utökning av företagets nuvarande investering i Telelogics Enterprise Lifecycle Management (ELM). Kunden använder sedan tidigare Telelogic DOORS®, Telelogic Focal Point™, Telelogic Synergy™, Telelogic Rhapsody®, Telelogic System Architect™ och Telelogic Tau®. Avtalet är Telelogics enskilt största affär gällande Telelogic Change.

“Att ha kontroll över de förändringar som sker på en dynamisk kommunikationsmarknad är avgörande och förmågan att hantera detta krav samt ha en fullt integrerad lösning som täcker produkters hela livscykler är en absolut nödvändighet för fortsatt framgång,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. “Valet av Telelogic Change och det utökade avtalet för våra ELM-lösningar stärker ytterligare Telelogics relation med en globalt ledande leverantör inom kommunikationsindustrin.”