Ny version av Telelogic Tau gör krav mer synliga under utvecklingsprocessen

Ny version av Telelogic Tau gör krav mer synliga under utvecklingsprocessen Förbättrad integration mellan Tau och DOORS hjälper projektledare säkerställa att krav tillgodoses i UML-baserad mjukvaruutveckling MALMÖ, Sverige, 1 oktober 2001 - Telelogic AB (O-listan/TLOG) lanserade idag en ny version av det ledande utvecklingsverktyget för realtids- system (enligt VDC 2000), Telelogic Tau 4.3. Telelogic Tau 4.3 erbjuder bland annat stora förbättringar för utveckling av mjukvara med UML, såsom automatisk omvandling av krav uttyckta i det ledande kravhanteringsverktyget (enligt Standish 2000) Telelogic DOORS till grafiska UML-diagram i Tau. Detta ger en unik möjlighet för projektledare att säkerställa att både affärsmässiga och tekniska krav möts i det system som är under utveckling. Också av intresse för utvecklare som arbetar med UML är förbättrad kodgenerering från UML till Ada, samt stärkt stöd för XMI. Andra stora nyheter i Telelogic Tau 4.3: · Ännu bättre stöd för utveckling av trådlös teknik, exempelvis 3G och Bluetooth. · Stöd för andra språk än engelska, exempelvis asiatiska, i hela produktfamiljen Tau. · Förbättrat användargränssnitt. Ytterligare information kring nyheterna i Telelogic Tau 4.3 kan erhållas i den engelska versionen av pressreleasen. Tillgänglighet Telelogic Tau 4.3 finns tillgänglig för Microsoft Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows 2000 och UNIX arbetsstationer. För närmaste försäljningskontakt se www.telelogic.com/contact/. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontakter Europa/Asien Kontakter Amerika Ingemar Ljungdahl Michael E. Donner CTO VP, Marketing and Communications Telelogic AB Telelogic Americas Phone: +46 40 17 47 01 Phone: +1 (949) 885 2496 Fax: +46 40 17 47 17 Fax: +1 (949) 885 2555 E-Mail: E-Mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.c michael.donner@telelogic.co om m ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01070/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01070/bit0002.pdf