Telelogic delårsrapport april-juni 2003

Telelogic Delårsrapport, april - juni 2003 · Omsättningen ökade 4% i lokal valuta jämfört med första kvartalet i år. · Kostnaderna fortsätter minska i takt med omstruktu-reringen i Europa. Resultat före skatt förbättrades med 11,4 MSEK jämfört med första kvartalet i år. · Kraftig förbättring av resultatet i Europa på oförändrade intäktsnivåer. 75% av initierade åtgärder genomförda. · Återhämtning inom telekomsegmentet med en försäljningsökning på 15% jämfört med första kvartalet i år. · Återhämtning för försäljningen av utvecklingsverktyget TAU. Nylanserade TAU Generation2 står för 10% av den totala nyförsäljningen av licenser. Kontaktpersoner: Anders Lidbeck Catharina Sundelin President & CEO VP Corporate Communications Tfn: 040-174700 Tfn: 040-174730 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/22/20030721BIT00480/wkr0001.pdf Hela rapporten