Telelogic DOORS hanterar även elektroniska signaturer

Telelogic DOORS hanterar även elektroniska signaturer MALMÖ, 22 oktober, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har integrerat det marknadsledande verktyget för kravhantering, Telelogic DOORS med NuGenesis SDMS för att erbjuda en möjlighet att hantera elektroniska signaturer. Genom integrationen kan DOORS förbättra kundernas utveckling av mjukvara inom läkemedelsindustrin i enlighet med krav ställda av Food and Drug Administration (FDA) i USA. I enlighet med dessa krav kan företag som utvecklar applikationer inom medicinindustrin använda elektroniska data och underskrifter som ersättning för papper och fysiska underskrifter i sin dokumentation. Integrationen av DOORS och NuGenesis SDMS ger kunderna därmed en möjlighet att skapa en automatiserad hantering av krav i elekronisk form. Mer information om integrationen återfinns i den engelska versionen av press releasen på www.telelogic.com Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. 77 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/22/20011022BIT01000/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/22/20011022BIT01000/bit0003.pdf