Telelogic erhåller stor licensorder från amerikanskt kommunikationsföretag

Telelogic erhåller stor licensorder från amerikanskt kommunikationsföretag MALMÖ, 28 december, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har idag erhållit en order från ett ledande amerikansk kommunikationsföretag med global verksamhet. Kunden har köpt licenser, underhåll och tillhörande tjänster för Telelogic DOORS, det ledande verktyget för kravhantering, till ett värde av ca 5 MSEK (US$450 000). Med dagens avtal har kunden valt DOORS som standardverktyg för kravhantering att implementeras inom en av kundens amerikanska enheter. Kunden har samtidigt valt att upphöra med användning av andra kravhanteringsverktyg. "Mot bakgrund av det svaga marknadsklimatet är det glädjande att se företag som planerar för en framtida expansion av sin verksamhet och att man då naturligt vänder sig till Telelogic för lösningar som hjälper till att sänka kostnaderna och korta produkternas ledtider," sade Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. Med DOORS kommer kunden att kunna förbättra produkternas kvalité och leveranstid genom att verktyget bl a möjliggör återanvändning av redan uppsatta och inarbetade krav. Med fler än tusen potentiella användare och hundratals olika parametrar och krav som måste kunna hanteras och spåras var det viktigt för kunden att säkerställa att verktyget kan växa i takt med att produkterbjudandet utökas. Dessutom var det nödvändigt att den valda lösningen kunde integreras med andra tredjepartsverktyg som idag används i organisationen. Detta erbjuder Telelogic DOORS i likhet med Telelogics övriga verktyg för avancerad mjukvaruutveckling. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Anders Lidbeck, Catharina Sundelin, VD och Koncernchef Information & Investor Relations Chef Tel: +46 40 17 47 00 Tel: +46 40 17 47 30 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +46 40 17 47 47 E-mail: E-mail: anders.lidbeck@telelogic.com catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00340/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00340/bit0001.pdf