Telelogic etablerar kontor i Australien

Telelogic etablerar kontor i Australien MALMÖ, 11 november, 1999 - Telelogic fortsätter sin expansion med att öppna kontor i Melbourne, Australien. Verksamheten beräknas vara i full gång i april nästa år. "Vi fokuserar på våra nyckelkunder och etablerar oss där de finns.", säger Anders Lidbeck, VD för Telelogic. "Ett flertal av Telelogics stora kunder som t ex Ericsson, Motorola, Nokia och NEC har stora forsknings- och utvecklings- enheter i Australien och vi måste finnas där med lokal support." Om Telelogic (O-listan) Telelogic, som i dag finns i tio länder med egna bolag och ytterligare 20 län- der genom distributörer, är marknadsledande på utvecklingsmiljöer för teknisk programvara, framförallt realtidsapplikationer. Genom att erbjuda högkvalita- tiva grafiska utvecklingsverktyg och relaterade tjänster blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar flertalet av de ledande leveran- törerna som Alcatel, Cisco, Ericsson, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lucent, Mo- torola, NEC, Nokia, Nortel Networks och Siemens och ett antal unversitet och institutioner världen över. Trenden inom mjukvarumarknaden går mot visuella programmeringsmetoder, där Te- lelogic leder framtagningen av nästa generations utvecklingsverktyg. Med ny- emissionen i mars tidigare i år står bolaget väl rustat att snabbt leverera kompletta lösningar för de komplexa utmaningar som kommunikationsindustrin står inför. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Anders Lidbeck Catharina Sundelin VD Information & Investor Relations Telelogic AB Telelogic AB Tfn: 040-17 47 00 Tfn: 040-17 47 30 Fax: 040-17 47 47 Fax: 040-17 47 47 E-mail: anders.lidbeck@telelogic.com E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00120/bit0002.pdf