Telelogic förnyar avtal värt 5,5 MSEK med ledande europeisk telekomleverantör

- Kunden utökar det nuvarande ettårsavtalet för Telelogic TAU® till att även omfatta Telelogic DOORS® -

MALMÖ – 16 december, 2004 – Telelogic (O-listan/TLOG) har förnyat ett ettårigt avtal för 2005 med en ledande europeisk telekomleverantör omfattande licenser för Telelogic TAU. Förutom Telelogic TAU inkluderar avtalet även nya licenser för Telelogic DOORS, som har valts till standardverktyg för kravhantering i en av företagets divisioner. Avtalet är värt 5,5 MSEK (618.000 EUR) under en ettårsperiod och kommer att stärka kundens kravdrivna utveckling ytterligare. ”Den positiva trend inom korsförsäljning som vi sett under de senaste kvartalen fortsätter”, säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. ”Nuvarande användare av ett av verktygen fortsätter att utöka sitt användande till att omfatta fler produkter. De har redan fått erfarenhet av den ökade produktivitet och kvalitet som avancerade utvecklingsverktyg kan erbjuda.”