Telelogic förstärker närvaron i Asien - nytt kontor i Sydkorea

Telelogic förstärker närvaron i Asien - nytt kontor i Sydkorea MALMÖ, 7 februari 2001 - Telelogic AB (O-listan/TLOG) offentliggjorde idag att man öppnat ett nytt kontor i Sydkorea. "Det nya kontoret i Korea är ett starkt bevis på Telelogics beslutsamhet att förstärka den lokala närvaron och försäljningsaktiviteterna i Asien under de kommande åren. Vi upplever ett stort intresse och en fortsatt stark efterfrågan på våra lösningar för avancerad mjukvaruutveckling, inte minst inom 3G-området" säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. Verksamheten i Korea kommer att drivas av nyligen utnämnde Chang-Seok Seo som skall koordinera och utöka Telelogics aktiviteter i Korea från kontoret i Seoul. Seo kommer närmast från befattningar som VD för IBM Korea och Lotus Korea. "Vi är övertygade om att vi kommer att se en ökad acceleration av tillväxten i Korea fortsättningsvis när vi nu välkomnar Chang-Sek Seo som ansvarig för den koreanska marknaden", fortsätter Lidbeck. Telelogics största kunder i Korea inkluderar Samsung, LGIC, LGE, Korea Telecom, SK Telecom och ETRI. Det nya kontoret nås direkt via: Telelogic Korea Ltd. Suite 1201, Yeosam B/D, 648-23, Yeoksam-Dong, Kangnam-Gu, Seoul, Korea Tel: +82 2 561 8510 Fax: +82 2 561 8520 Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic, som i dag finns i fjorton länder med egna bolag och ytterligare 20 länder genom distributörer, är marknadsledande på utvecklingsmiljöer för teknisk programvara, framförallt realtidsapplikationer. Genom att erbjuda högkvalitativa grafiska utvecklingsverktyg och relaterade tjänster blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Alcatel, Cisco, Ericsson, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lucent, Motorola, NEC, Nokia, Nortel Networks och Siemens och ett antal universitet och institutioner världen över. Trenden inom mjukvarumarknaden går mot visuella programmeringsmetoder, där Telelogic leder framtagningen av nästa generations utvecklingsverktyg. En riktad nyemission genomfördes i januari i år, vilket gett bolaget kapital för fortsatt expansion. Telelogic är nu väl rustat att snabbt leverera kompletta lösningar för de komplexa utmaningar som kommunikationsindustrin står inför. För ytterligare information om Telelogic, besök www.telelogic.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00810/bit0002.pdf