Telelogic gör ett flertal affärer i Japan

Telelogic gör ett flertal affärer i Japan MALMÖ, 1 oktober, 2001 - Telelogic AB (O-listan/TLOG) har tecknat ett flertal affärer i Japan med ett stort japanskt telekomföretag. Den totala ordersumman uppgår till ca 10 MSEK (110 MYEN) och avser licenser och underhåll för Telelogics utvecklingsverktyg Telelogic Tau. "Dessa affärer i rådande marknadsklimat är ett bra bevis på Telelogics starka position i Japan. Asien är en marknad där vi upplever en stark tillväxt. Vi översätter nu successivt allt fler av våra produkter till japanska, koreanska och kinesiska och vi räknar med en fortsatt stark utveckling för Telelogic i denna region.", säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. " Telelogic och kunden har i sekretessavtal förbundit sig att inte kommentera ytterligare detaljer kring affären. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, British Telecom, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organization inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Anders Lidbeck Catharina Sundelin VD & Koncernchef Information & Investor Relations chef Telelogic AB Telelogic AB Tfn: 040-17 47 00 Tfn: 040-17 47 30 Fax: 040-17 47 47 Fax: 040-17 47 47 E-mail: anders.lidbeck@telelogic.com E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00820/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00820/bit0001.pdf