Telelogic har fortsatt framgång inom försvarsindustrin i Australien

Telelogic har fortsatt framgång inom försvarsindustrin i Australien Ledande australiensisk underleverantör till försvarsindustrin tecknar ett femårsavtal avseende Telelogic DOORS MALMÖ - 4 juli, 2002 - Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har tecknat ett avtal värt 5,2 MSEK (US$560 000) för Telelogic DOORS licenser. Avtalet sträcker sig över en femårsperiod och innebär att kunden standardiserar på Telelogics marknadsledande verktyg för kravhantering. Avtalet möjliggör även för kunden att utvidga användningen till Telelogics övriga utvecklingsverktyg för att på så sätt dra nytta av fördelarna med en integrerad utvecklingsmiljö. "Ett ökande antal företag inser att kravhantering är en kritisk faktor för att uppnå framgång i utvecklingsprojekt och Telelogic DOORS med sin marknadsledande ställning är väl positionerad för att dra nytta av denna trend," enligt Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. "Efter förra veckans mångmiljonavtal med det australiensiska försvarsdepartementet blir det alltmer tydligt att vår strategi att bygga långsiktiga relationer med nationella försvarsorganisationer och deras huvudleverantörer betalar sig när deras val av utvecklingsverktyg i sin tur rekommenderas till olika underleverantörer". Genom detta strategiska avtal med Telelogic kan kunden införa en enhetlig miljö för att hantera komplexa projektkrav vilket kommer att resultera i en ökad projekteffektivitet, bättre spårbarhet och förbättrad kunskapsöverföring. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Catharina Sundelin, VP Corporate Fredrik Sjöholm, Director Investor Communications Relations Telelogic AB Telelogic AB Tel: +46 705-17 47 30 Tel: +46 703-72 65 22 E-mail: E-mail: fredrik.sjoholm @telelogic.com catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00480/wkr0002.pdf