Telelogic ingår partnerskap med Altia, Inc. för avancerad mjukvarusimulering

Telelogic ingår partnerskap med Altia, Inc. för avancerad mjukvarusimulering MALMÖ, 3 december, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har ingått ett partnerskap med Altia, Inc. ett amerikanskt mjukvaruföretag som erbjuder ledande lösningar för att grafiskt kunna simulera mjukvara utvecklad för inbyggda system. Enligt avtalet kommer Telelogic och Altia att gemensamt koordinera försäljning och marknadsföring av respektive företags kompletterande produkter, Telelogic Tau SDL Suite respektive Altia FacePlate. Med Altia FacePlate erbjuds användare av Telelogic Tau SDL Suite en förbättrad miljö för att på ett tidigt skede i utvecklingen simulera och testa programvarans prestanda med hjälp av ett grafiskt gränssnitt. Integrationen utökar de redan avancerade möjligheter till simulering och test som är inbyggda i Telelogic Tau SDL Suite. Utvecklare och användare kan därmed grafiskt presentera programvarans verkliga beteende i användarfallen. "Att tidigt kunna bekräfta kundens krav är nyckeln till riskhantering i utvecklingen av mjukvara och system," sade Bill Philbin, senior vice president för Telelogic's globala produktorganisation. "Tillsammans kan Telelogic och Altia erbjuda kunderna en snabbare och mer kostnadseffektiv process för att ta fram grafiska prototyper utan att behöva skriva mer kod, samtidigt som vi erbjuder en kraftfullare länk mellan användargränssnittet och den färdiga programvaran. Som ett resultat kommer användare av Telelogic Tau att grafiskt kunna simulera användarfall, vilket möjliggör att man på ett tidigt stadium kan få feedback från kunden och användaren av den utvecklade programvaran." Mer information om partnerskapet finns i den engelska versionen av press releasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Ingemar Ljungdahl Catharina Sundelin, Information & Investor Relations Chef Tel: +46 40 17 47 01 Tel: +46 40 17 47 30 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +46 40 17 47 47 E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.com E-mail: catharina.sundelin@telel ogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00960/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20011203BIT00960/bit0002.pdf