Telelogic inleder samarbete kring mobilt internet

Telelogic inleder samarbete kring mobilt internet MALMÖ, 2 Mars, 2000 - Telelogic har idag tecknat ett samarbetsavtal med Newline Information, vilka utvecklar WAP-baserade lösningar för inbyggda system. Samarbetet kommer resultera i en integrerad lösning baserad på utvecklingsverktyg från Telelogic och komponenter från Newline Information. Denna lösning gör det möjligt att drastiskt minska ledtiden för de som utvecklar infrastruktur för mobilt internet. Tillgänglighet Newline Informations WAP-server stack kommer att finnas tillgänglig på Telelogics marknadsbolag från den 1 April 2000. Om Telelogic (O-listan:TLOG) Telelogic, som i dag finns i tio länder med egna bolag och ytterligare 20 länder genom distributörer, är marknadsledande på utvecklingsmiljöer för teknisk programvara, framförallt realtidsapplikationer. Genom att erbjuda högkvalitativa grafiska utvecklingsverktyg och relaterade tjänster blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar flertalet av de ledande leverantörerna som Alcatel, Cisco, Ericsson, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lucent, Motorola, NEC, Nokia, Nortel Networks och Siemens och ett antal universitet och institutioner världen över. Trenden inom mjukvarumarknaden går mot visuella programmeringsmetoder, där Telelogic leder framtagningen av nästa generations utvecklingsverktyg. En riktad nyemission genomfördes i januari i år, vilket gett bolaget kapital för fortsatt expansion. Telelogic är nu väl rustat att snabbt leverera kompletta lösningar för de komplexa utmaningar som kommunikationsindustrin står inför. Kontaktpersoner: Anders Lidbeck Catharina Sundelin VD & Koncernchef Information & Investor Relations Telelogic AB Telelogic AB Tfn: 040-17 47 00 Tfn: 040-17 47 30 Fax: 040-17 47 47 Fax: 040-17 47 47 E-mail: E-mail:catharina.sundelin@telelogic.com anders.lidbeck@telelogic.com Linus Dalin VD Newline Information AB Tfn: 018-71 47 00 E-mail: linus.dalin@newlineinfo.se För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. # # # Telelogic and Telelogic Tau är varumärken tillhörande Telelogic. Övriga namn och produkter är registrerade varumärken av sina respektive ägare ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00320/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00320/bit0002.pdf