Telelogic lanserar ny produktrelease med stöd för tredje generationens mobiltelefoni MALMÖ, 22 Mars, 2000 - Telelogic lanserar idag sin mest kraftfulla utvecklingsmiljö hittills - Telelogic Tau 4.0. En av de främsta nyheterna är ett unikt stöd för utvecklingen av tredje generationens mobiltelefoni. "Telelogic har en särställning inom tredje generationens mobiltelefoni.", säger Ingemar Ljungdahl, teknisk direktör på Telelogic. "Med Telelogic Tau 4.0 stärker vi vår position väsentligt inom detta område och ger våra kunder ett effektivt verktyg för att snabba upp utvecklingsprocessen ytterligare." Tidigare i höstas påbörjades arbetet med att integrera de två utvecklingsspråken UML och SDL till en världsstandard. Med dagens produktrelease har integrationen förbättrats ytterligare och UMLs realtidsegenskaper har stärkts avsvärt. Telelogic Tau 4.0 finns tillgänglig för leverans från den 1 april. Om Telelogic (O-listan:TLOG) Telelogic, som i dag finns i tio länder med egna bolag och ytterligare 20 länder genom distributörer, är marknadsledande på utvecklingsmiljöer för teknisk programvara, framförallt realtidsapplikationer. Genom att erbjuda högkvalitativa grafiska utvecklingsverktyg och relaterade tjänster blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar flertalet av de ledande leverantörerna som Alcatel, Cisco, Ericsson, Fujitsu, Hewlett-Packard, Lucent, Motorola, NEC, Nokia, Nortel Networks och Siemens och ett antal universitet och institutioner världen över. Trenden inom mjukvarumarknaden går mot visuella programmeringsmetoder, där Telelogic leder framtagningen av nästa generations utvecklingsverktyg. En riktad nyemission genomfördes i januari i år, vilket gett bolaget kapital för fortsatt expansion. Telelogic är nu väl rustat att snabbt leverera kompletta lösningar för de komplexa utmaningar som kommunikationsindustrin står inför. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. # # # Telelogic and Telelogic Tau är varumärken tillhörande Telelogic. Övriga namn och produkter är registrerade varumärken av sina respektive ägare ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00730/bit0002.pdf