Telelogic lanserar Telelogic DocExpress 3.0.1 med stöd för XML och förbättrade integrationer MALMÖ, 20 december, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) lanserar idag en ny version av Telelogic DocExpress, marknadens ledande verktyg för automatisk generering av dokumentation och rapporter. DocExpress 3.0.1 erbjuder ett omfattande stöd för XML (Extensible Markup Language), den snabbt växande industristandarden för informationsutbyte mellan olika mjukvaruverktyg och system. Den nya versionen av DocExpress förbättrar också integrationerna mellan DocExpress och andra Telelogic-verktyg, liksom stödet för en stor uppsättning tredjepartsverktyg. Sammanfattning av nyheterna i DocExpress 3.0.1: · Förbättrat stöd för Telelogic DOORS: data från Telelogic DOORS, världens ledande kravhanteringsverktyg, kan nu lätt infogas, formateras och publiceras. · Förbättrad integration med Telelogic CM Synergy: rapporter från CM Synergy, Telelogics konfigurationshanteringssystem, kan lätt skapas med hjälp av DocExpress 3.0.1. · Utökat stöd för Adobe FrameMaker: alla stilar, format och mallar från FrameMaker är nu tillgängliga för användaren vid publicering av data från DOORS. · Länk till XML: med DocExpress 3.0.1 kan önskat XML-dokument inkluderas, formatteras efter önskemål, och publiceras på ett lättläst sätt. · Stöd för Microsoft Word XP. Mer information om hur DocExpress 3.0.1 förenklar och automatiserar rapportering och dokumentation avseende avancerade system finns i den engelska versionen av pressreleasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Europa/Asien: Amerika: Ingemar Ljungdahl, CTO Michael E. Donner, VP Marketing and Communications, Telelogic Americas Tel: +46 40 17 47 01 Tel: +1 949 885 2496 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +1 949 885 2555 E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.com E-mail: michael.donner@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01320/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01320/bit0002.pdf