Telelogic rankad som det sjunde mest inflytelserika företaget inom applikationsutveckling - Computer Business Review beskriver Telelogic som en "stark europeisk spelare på ett område dominerat av amerikanska företag" - MALMÖ - 19 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har inkluderats av Computer Business Review (CBR) på deras lista över de tio mest inflytelserika företagen inom applikationsutveckling under 2004. Förra året blev Telelogic rankad på nionde plats på CBRs lista över de mest inflytelserika företagen inom applikationsutveckling 2003. I år har Telelogic flyttat upp till sjunde plats bland ledande spelare i branschen såsom Microsoft, IBM och Sun Microsystems. CBRs rapport "Under the Shadow" togs fram av CBRs analytiker och lovordar Telelogic som "en stark europeisk spelare inom ett område dominerat av amerikanska företag". Rapporten erkänner Telelogics marknadsledande kunskap inom utveckling av inbyggda system för IT, samt bilindustrin, den tillverkande industrin och finanssektorns användning av "en imponerande produktportfölj med TAU/Developer, DOORS/Analyst och TAU/Architect som erbjuder realtidsmodellering och kodgenerering." Rapporten stödjer och bekräftar även fördelarna med Telelogics verktyg med stöd för hela produktens livscykel (application lifecycle management) och hur dessa verktyg ger Telelogic en stark konkurrensfördel i vad CBR beskriver som "ett av de mest konkurrensutsatta områdena inom IT" "Telelogic tar sin erfarenhet till den bredare marknaden mot Borland och IBM genom lanseringen av Telelogic TAU/Developer för C++ och Java vilken kan generera realtidskod från UML 2.0 modeller. Telelogic kommer troligtvis att förbli stark i existerande kundgrupper som redan använder TAU/Developer." "Detta är andra året i rad som Computer Business Review tilldelat Telelogic äran att vara på topp tio listan för våra innovativa utvecklingsverktyg," säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "Denna utmärkelse speglar Telelogics ständiga målmedvetenhet att erbjuda våra kunder de bästa lösningarna." Computer Business Review som ges ut i Storbritannien är en IT-publikation som täcker branschtrender, nyheter och personer. Den läses av personer i chefsställning såsom VD, informationschefer, IT-chefer, fondkommissionärer och marknadsanalytiker. Tidningen har 25.000 prenumeranter i Storbritannien och Europa och attraherar internationella läsare genom sin hemsida, CBROnline. Under en tidsbegränsad period kan kopior av Computer Business Reviews rapport laddas ner på www.telelogic.com/cbr Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/19/20040719BIT20380/wkr0001.pdf