Telelogic stärker relationen med telekomleverantör genom licensaffär

Telelogic stärker relationen med telekom-leverantör genom licensaffär Ledande telekomleverantör utökar global användning av Telelogic Synergy för konfigurationshantering MALMÖ, 12 december, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har idag tecknat avtal med en ledande nordisk telekom-leverantör angående försäljning av licenser och underhåll. Avtalet uppgår till mer än 10 MSEK (1 million US$) och omfattar licenser för Telelogic Synergy att användas i kundens globala utvecklingsorganisation. Av kontraktssumman kommer ca 50% att bokföras under innevarande år och resterande del under första halvåret 2002. Avtalet är en utökning av kundens nuvarande användning av Telelogic Synergy för konfigurations- och ändringshantering. Telelogic Synergy är en effektiv lösning för att hantera olika versioner av mjukvara och styra de förändringar som uppkommer under utvecklingsprocessen. "Detta avtal visar tydligt på våra kunders förtroende för den funktionalitet Telelogic's produkter erbjuder, såsom möjlighet att hantera stora projekt och utvecklingsteam som är geografiskt utspridda," säger Anders Lidbeck, koncernchef och VD för Telelogic. "Företag måste idag effektivt kunna hantera parallella projekt som ständigt ökar i både komplexitet och omfång. I dessa fall är det avgörande att ha en välstrukturerad utvecklingsprocess som håller reda på olika versioner av mjukvaran och automatiskt uppdaterar systemet i takt med att det ständigt förändras," fortsätter Lidbeck. "Detta är typiska områden där Telelogic Synergy skapar betydande värde för våra kunder." Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Anders Lidbeck, VD och Catharina Sundelin, Information Koncernchef & Investor Relations Chef Tel: +46 40 17 47 00 Tel: +46 40 17 47 30 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +46 40 17 47 47 E-mail: E-mail: anders.lidbeck@telelogic.com catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01230/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/12/20011212BIT01230/bit0002.pdf