Telelogic SYNERGY utsedd till branschens bästa förändringshanteringsverktyg av Yphise för tredje gången i rad - SYNERGY får betyget "Stand Out" i alla fem kategorierna - MALMÖ - 19 Juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har fått Yphises utmärkelse för bästa förändringshanteringsverktyg 2004 för produkten Telelogic SYNERGY. Utmärkelsen baseras på en omfattande utvärdering av prestanda och funktionalitet. SYNERGY har vunnit utmärkelsen i samtliga av de tre senaste utvärderingarna. Yphise, ett ledande oberoende analytikerföretag, utvärderade fem förändringshanteringsverktyg från olika leverantörer genom att använda en lista med 453 krav indelade i fem kategorier. Kategorierna var: 1) säkerställa att förändringar i en applikation är kontrollerade, 2) förbättra produktivitet vid utveckling och underhåll, 3) minska kostnaden vid hantering av ett flertal teknikmiljöer, 4) minska de negativa effekterna på applikationen vid en förändring, 5) förbättra mottagligheten för ändringsförfrågningar. Efter en omfattande utvärdering visade SYNERGY ett ytterst bra resultat i alla fem kategorierna. "Telelogic SYNERGY utmärker sig jämfört med andra leverantörers mjukvarulösningar. Som ett resultat av detta tilldelar Yphise denna produkt 'Yphise AWARD' och fastställer att det är den bäst rankade i jämförelse med konkurrerande produkter.", står det i juryns uttalande. De fullständiga resultaten av utvärderingen publicerades i juni 2004 i Yphises rapport "Application Change Management Tools". En summering av Yphises rapport kan laddas ner på www.telelogic.com/yphise_cmsynergy. Denna press release är en summering av den engelska versionen som innehåller fler detaljer bl.a en detaljerad beskrivning av utfallet i de kategorier där SYNERGY blev bedömd. Den engelska press releasen finns publicerad på www.telelogic.com/news. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Jesper Christensen Chief Marketing Officer Phone: +44 1865 784 285 Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/19/20040719BIT20560/wkr0001.pdf