Telelogic Tau 4.4 först på marknaden med ny teknik för att snabbt skapa prototyper av system MALMÖ, Sverige - 8 juli, 2002 - Telelogic, (O-listan/TLOG), lanserade idag en ny version av sin verktygsfamilj för utveckling av realtidssystem och annan avancerad mjukvara, Telelogic Tau 4.4. Telelogic Tau 4.4 innehåller bland annat en ny, unik teknik kallad "Scenario-syntes", som automatiskt kan skapa prototyper av mjukvarusystem baserat på beskrivningar av typiska användarfall. På detta sätt kan man demonstrera produktbeteende för beslutsfattare och slutkunder på ett mycket tidigare stadium i projektet, vilket underlättar insamlandet av nödvändiga synpunkter på projektets fortskridande. Tau 4.4 hjälper därmed företag att på ett kostnadseffektivt sätt säkerställa att utvecklingsprojekt är på rätt spår, vilket leder till förbättrad kvalitet och kortare ledtider. "Scenario-syntesen" är baserad på teknik som licensieras från Telelogics partner KLOCwork, ett kanadensiskt programvaruföretag. Andra stora nyheter i Telelogic Tau 4.4: · Mer omfattande integration mellan Telelogic DOORS och Telelogic Tau. · Högre prestanda och förbättringar i användargränssnittet. · Bättre stöd för granskning och kvalitetssäkring av programvara. Ytterligare information om nyheterna i Telelogic Tau 4.4 kan erhållas i den engelska versionen av pressreleasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Ingemar Ljungdahl Catharina Sundelin Chief Technology Officer VP Corporate Communications Tfn: 040-650 00 00 Tfn: 040-17 47 30 E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00760/wkr0002.pdf