• Telelogic/

Report this content

Telelogic Tau hjälper InterDigital att påskynda utvecklingsprojekt och öka kvaliteten och tillförlitligheten MALMÖ, Sverige - 8 juli, 2002 - Telelogics (O-listan/TLOG) produkt för avancerad programvaruutveckling, Telelogic Tau har framgångsrikt använts av det amerikanska företaget InterDigital för att utveckla 3G-teknologi, för vilken Nokia blir en av InterDigitals första kunder. "Vi använder Telelogic Tau SDL Suite som design- och implementationsverktyg," sa Tony Bowden, Senior Director Software Products på InterDigital. "Vi använder kodgenereringen i SDL Suite på grund av resultatets tillförlitlighet och dess goda överensstämmelse med den ursprungliga designen. Vi använder även Tau TTCN Suite för testning. Den mobila radiomiljön är oerhört krävande och det krävs en mycket hög tillförlitlighet i programvaran för att kunna möta marknadens krav." "Telelogic Tau SDL Suite erbjuder många fördelar," fortsätter Bowden. "En fördel som har varit oerhört viktig för vår utveckling är att produkten gör det möjligt att implementera och testa designen på ett mycket tidigt stadium i projekten." För några år sedan fick Nokia upp ögonen för InterDigital då man sökte en partner för att utveckla en ny bredbandsteknologi för den trådlösa marknaden. Denna teknik skulle, till ett rimligt pris och väldigt höga hastigheter, stödja både tal och data genom en enda anordning. InterDigital vann kontraktet. "Nokia genomförde en omfattande granskning av våra utvecklingsprocesser och var imponerade av dem," sade Bowden. "De ville att vi skulle följa en specifik utvecklingsmetodik, och tillsammans bestämde vi att Telelogic Tau SDL Suite och TTCN Suite var de rätta verktygen för detta nya tillvägagångssätt." Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Catharina Sundelin Fredrik Sjöholm Vice President Corporate Director Investor Relations Communications Tfn: 040-17 47 30 Tfn: 040-650 65 22 E-mail: E-mail: catharina.sundelin@telelogic.com fredrik.sjoholm@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00620/wkr0002.pdf