Telelogic TAU/Logiscope 6.1 ger utvecklare möjlighet att leverera programkod med högre kvalitet som är lättare att underhålla MALMÖ - 12 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har idag lanserat Telelogic TAU/Logiscope 6.1. Den senaste versionen av TAU/Logiscope innehåller en rad kraftfulla förbättringar för att öka produktiviteten tidigt i utvecklingsprocessen och specifikt när det gäller kodkvalitet på C, C++, Ada och Javakod. Verktyget är utformat för att automatisera aktiviteter som associeras med säkring av kodkvalitet, avstämning av programvara som är under utveckling mot företagets eller branschens regler och standarder, analys av programvarukod med hög sannolikhet att innehålla fel samt förbättra kvalitet i programkod från tidigare projekt. TAU/Logiscope används idag av mer än 21.000 användare i världen. "Även om noggrann testning är en av hörnstenarna när det gäller att utveckla programvara med hög kvalitet så ses det ofta som en alltför dyr och tidskrävande uppgift," säger Ingemar Ljungdahl, Cheif Technology Officer på Telelogic. "Kostnaden för kvalitet kan reduceras väsentligt med automatiserad analys av källkod under dess utveckling för att identifiera potentiella problem så tidigt som möjligt i kodningsfasen. De nya funktioner som finns i den senaste versionen av TAU/Logiscope gör det ännu enklare och kostnadseffektivare för organisationer att kontrollera kvaliteten tidigt och ofta." Denna press release är en summering av den engelska versionen som innehåller fler detaljer bl.a en detaljerad beskrivning av nyheterna i Logiscope 6.1. Den engelska press releasen finns publicerad på www.telelogic.com/news. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Ingemar Ljungdahl Chief Technology Officer Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/12/20040712BIT20250/wkr0001.pdf