Telelogic Tau UML Suite har fortsatt framgång hos Lockheed Martin

Telelogic Tau UML Suite har fortsatt framgång hos Lockheed Martin MALMÖ, 29 oktober, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har stärkt sin relation med Lockheed Martin Corporation, världens största flyg- och försvarsföretag, i samband med att de har förnyat sitt val av Telelogic Tau UML Suite som företagets standard för mjukvarudesign och -analys. Lockheed Martin utsåg redan 1998 för första gången Telelogic's Tau UML Suite till dess standardverktyg för att hantera den objektorienterade analys- och designfasen av företagets mjukvaruutveckling. Telelogic's UML-produkt utvärderades efter en process i 10 steg, enligt Lockheed Martin's EPI policy (Engineering Process Improvement) och utsågs till den tekniska vinnaren av ett team av mjukvaruutvecklare med erfarenhet av objektorienterad utveckling. Produkten utsågs till standardverktyg för en ytterligare treårsperiod, fram till 2004. "Möjligheten för ett utvecklingsteam att kunna arbeta i heterogena miljöer och att kunna utveckla samma modeller i en gemensam databas är en av produktens fördelar, liksom möjligheten att kunna anpassa utvecklingsprocessen från projekt till projekt," enligt Diane Reiss, EPI Engineering Staff Engineer, Lockheed Martin Corporation. "Teamet var även imponerade av hur enkelt det är att installera produkten och att navigera mellan olika diagram". Mer information om Telelogic Tau UML Suite och hur produkten hjälper Lockheed Martin att effektivisera utvecklingsprocessen av avancerad mjukvara återfinns i den engelska versionen av press releasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00780/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20011029BIT00780/bit0002.pdf