Telelogic tecknar avtal värt 11,9 MSEK med ledande leverantör av mjukvarubaserade integrationsplattformar - Kunden standardiserar på Telelogic DOORS och SYNERGY i ett fyraårigt avtal - MALMÖ - 14 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett fyraårigt avtal värt 11,9 MSEK (1,3 MEUR) med en ledande leverantör av mjukvarubaserade integrationsplattformar. Avtalet ger kunden en tidsbegränsad nyttjanderätt på licenser för Telelogics kravhanteringsverktyg DOORS och dess förändrings- och konfigurationslösning SYNERGY. Kunden har nyligen vunnit ett större projekt där utebliven leverans kan resultera i höga finansiella skadestånd. Parallellt med detta projekt sammanför de ett flertal av sina applikationer till en produktsvit och förändrar även den underliggande arkitekturen på produkterna till .NET. Dessutom är kunden spridd geografiskt med merparten av sin forskning och utveckling i Indien, medan kravanalysen utförs i Storbritannien. För att möta alla dessa utmaningar letade kunden efter en pålitlig partner med marknadsledande produkter. Med detta avtal kommer kunden att standardisera på DOORS och SYNERGY för all utveckling inom sin organisation. "Telelogics lösningar erbjuder betydelsefulla fördelar till företag med den här typen av utmaningar", säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "Med Telelogics verktyg på plats kan distribuerade utvecklingsteam arbeta mer effektivt, hantera förändringar bättre, kommunicera mer effektivt, möta uppsatta tidsmål och minimera fel. Vår bevisade framgång inom dessa områden i kombination med DOORS marknadsledande position och SYNERGYs uppgiftsbaserade arbetssätt ger våra kunder en verklig fördel i denna mycket viktiga process." Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20070/wkr0001.pdf