Telelogic tecknar avtal värt 20 MSEK med ledande flyg- och försvarsföretag i Asien/Pacific

MALMÖ, 12 oktober, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag tecknat ett femårigt avtal, med ett ledande flyg- och försvarsföretag i Asien/Pacific, som inkluderar licenser och underhåll till ett värde av 20 MSEK (3,2 MUSD).

Avtalet är en förlängning av ett existerande kontrakt och innebär att kundens australiensiska division kommer att implementera samtliga Telelogics produkter med stöd för företags utvecklingsprocesser (Enterprise Lifecycle Management, ELM) i sina affärs- och utvecklingsprojekt genom hela sin organisation.

“Att förstå sig på kundens strategiska behov, samt ha förmågan att kunna leverera enligt dessa är avgörande för vilken leverantör som helst,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. “Detta 5-årsavtal och kundens val av Telelogics ELM-lösning visar att vi är kapabla till detta. Dagens tillkännagivande är ytterligare en bekräftelse på vår ledande position inom flyg- och försvarsindustrin.”