Telelogic tecknar avtal värt 48 MSEK med globalt flyg- och försvarsföretag

MALMÖ, 2 oktober, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har tecknat ett femårigt avtal med ett nordamerikanskt företag inom flyg- och försvarsindustrin, värt 48 MSEK (7,5 MUSD). Avtalet undertecknades den 1 oktober och omfattar licenser, underhåll och tjänster.

Kunden, som redan är användare av Telelogic Rhapsody®, den ledande UML, SysML och DoDAF-baserade och modelleringsdrivna utvecklingsmiljön för inbyggda system, har idag förnyat, förlängt och utökat sitt befintliga avtal för ännu en femårsperiod. Detta innebär att lösningen kommer att rullas ut nationellt på tre ställen.

”Vi är väldigt glada över att kontraktet förnyats och utökats,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. “Valet av Rhapsody och Telelogic är ytterligare ett bevis på vår förmåga att leverera de lösningar som krävs inom flyg- och försvarsindustrin.”