Telelogic tecknar avtal värt 5,5 MSEK med ledande Brittisk flyg/försvarsleverantör - Telelogic DOORS införs i 11 divisioner i Storbritannien - MALMÖ - 2 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett fyraårigt licensavtal med en ledande brittisk flyg/försvarsleverantör. Kunden kommer att införa Telelogic DOORS i sin utvecklingsmiljö i alla företagets divisioner. DOORS har dessutom blivit utsedd till företagsstandard för kravhantering i sex av de elva divisionerna. Avtalet, daterat den 30 juni, är värt 5,5 MSEK (E594.000) och licenser och underhåll över en fyraårsperiod. "Denna kund måste, i likhet med alla flyg/försvarsleverantörer, bygga alltmer komplexa system som uppfyller de högsta säkerhets- och kvalitetsstandarder på allt kortare tid," säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "I likhet med många andra ledande företag på den här marknaden bestämde de sig för att DOORS är den bästa kravhanteringslösningen för att möta dessa utmaningar." Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 0705-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT21290/wkr0001.pdf