Telelogic tecknar avtal värt 6,2 MSEK för design och kravhantering med globalt säkerhetsföretag - Ledande global leverantör av krypteringsteknik implementerar Telelogic DOORS, TAU/Architecht och TAU SDL Suite i sina brittiska divisioner - MALMÖ - 29 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett fyraårigt licensavtal värt 6,2 MSEK (E670.000) med ett globalt säkerhetsföretag. Avtalet ger kunden tillgång till Telelogic DOORS, TAU/Architect, TAU/Developer och TAU SDL Suite vilka kunden planerar att införa på sina divisioner i Storbritannien. På dessa divisioner har Telelogic blivit utnämnd till prioriterad leverantör av programvara. Genom att ha använt Telelogic DOORS och TAU SDL Suite i en rad av projekt hade företaget redan upplevt fördelarna med professionell kravhantering och visuell design. När de hade behov av att ytterligare öka produktiviteten samtidigt som högsta tillförlitlighet och kompromisslös uppfyllande av standarder skulle bibehållas, började de undersöka hur de kunde utnyttja Telelogics lösningar ännu bättre. Kunden kommer att införa DOORS och TAU SDL Suite på alla divisioner i Storbritannien för att öka delningen av relevant projektinformation mellan alla kontor. De kommer även att börja utvärdera de möjligheter och fördelar med kravdriven utveckling som DOORS, TAU/Architect och TAU/Developer samt den täta integrationen mellan dessa verktyg erbjuder. "Som en ledande leverantör av säkerhetsprodukter över hela världen måste kunden leva upp till de högsta krav på säkerhet och pålitlighet samtidigt som systemen som utvecklas blir allt mer komplexa och behoven av hög produktivitet ökar," säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "Telelogics kravdrivna utvecklingsprocess kommer att hjälpa kunden att få sina utvecklingsteam att även fortsättningsvis fokusera på de leveranser som utlovats utan att inskränka deras kreativitet med besvärliga rutinuppgifter," Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/29/20040729BIT20540/wkr0001.pdf