Telelogic tecknar avtal värt 6,7 MSEK med europeiskt spel- och vadhållningsföretag MALMÖ - 7 juli, 2004 - Telelogic (O-listan/TLOG), har idag tecknat ett avtal värt 6,7 MSEK (735.000 EUR) med ett större europeiskt spel- och vadhållningsföretag för Telelogics konfigurations och förändringsverktyg SYNERGY. Kontraktet omfattar licenser och tre års underhåll till ett värde av 4,7 MSEK (515.000 EUR) samt tjänster till ett värde av 2,0 MSEK (220.000 EUR). Kunden har utvärderat sin nuvarande utvecklingsprocess för sitt spel- och vadhållningssystem på Internet och tagit beslut på att göra sin första investering i SYNERGY. Telelogic SYNERGY valdes, i konkurrens med andra konfigurations- och förändringshanteringsverktyg, för sin avancerade funktionalitet och bevisade framgång inom konfigurations- och förändringshantering. "Det är glädjande att ytterligare en stor organisation har valt Telelogic. Det visar på förtroende för Telelogics metodik och det värde vi erbjuder våra kunder", säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "Kunden gjorde en grundlig utvärdering och Telelogic blev vinnaren. Vi är mycket nöjda med att hjälpa kunden att möta sina utvecklingsmål på en marknad där utvecklingskostnad och produktens pålitlighet är kritiska framgångsfaktorer." Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/07/20040707BIT20130/wkr0010.pdf