Telelogic tecknar avtal värt 7,4 MSEK med globalt transportföretag

MALMÖ, 10 oktober, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har tecknat ett 3-årigt licens- och underhållsavtal värt 7,4 MSEK (800 000 Euro) med ett globalt transportföretag.

Avtalet innebär att kunden har antagit Telelogic Focal Point™ som sin standard för sina processer för kravanalys och projektportföljshantering.

“Ännu ett globalt företag har valt Telelogic eftersom man ansågs vara den enda leverantör som kan möta de utmaningar som dagens krav och regelverk ställer på kundens verksamhet,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. “Kundens beslut att anta Telelogic Focal Point som sin standard befäster ytterligare vår position som en ledande leverantör inom mycket konkurrensintensiva och tidskritiska branscher.”