Telelogic tecknar licensavtal för ett flertal produkter värt 3,6 MSEK

Telelogic tecknar licensavtal för ett flertal produkter värt 3,6 MSEK - Telelogic TAU Generation2 och Telelogic DOORS/Analyst ger kund inom försvarsindustrin en integrerad visuell miljö med stöd för hela livscykeln - MALMÖ - 21 Nov, 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG), har idag tecknat ett licensavtal omfattande ett flertal produkter med en ledande amerikansk försvarskund. Avtalet är värt 3,6 MSEK (473,000 USD) och omfattar licenser och underhåll för samtliga produktfamiljer i Telelogics sortiment. Kunden kommer att använda produkterna för att förbättra samarbete, automatisering och validering samtidigt som kundens utvecklingen flyttas över till utvecklingsspråket UML 2.0. TAU Generation2, Telelogic SYNERGY och Telelogic DOORS/Analyst kommer att användas på ett flertal av kundens enheter i USA för att förbättra processer och samarbete samt för att öka effektiviteten vid utveckling av säkerhetskritiska sensor- och kommunikationssystem. Telelogics integrerade produkter stödjer alla faser av produktutvecklingen. Med tillägget av den nyligen lanserade DOORS/Analyst kan kunden även skapa diagram och UML modeller direkt från DOORS. Telelogic valdes p.g.a att företaget ses som en pålitlig levarantör och för dess förmåga att erbjuda produkter som är tekniskt överlägsna, nära integrerade och har processstöd, samt för den beprövade funktionalitet som enbart finns i TAU Generation2 såsom simulering, validering och kodgenerering. "DOORS/Analyst lanserades för bara några veckor sedan men vi har redan fått bra respons från kunder", säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. "Det är givande att se att våra investeringar i innovation lönar sig. Vi förväntar oss att TAU Generation2 och DOORS/Analyst kommer att vara framtiden för många av våra kunder." "Med TAU Generation2 och DOORS/Analyst kan kunden visualisera kraven och därmed förbättre förståelsen, förenkla kommunikationen och få en snabb start av designprocessen," säger Ingemar Ljungdahl, Chief Technology Officer på Telelogic. "Genom att använda en gemensam, visuell modell från insamling av krav till desing och utveckling, kan kunden säkerställa konsistens, ökad kvalitet och produktivitet samt lägre kostnader." Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 E-mail: ir@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/21/20031121BIT20440/wkr0001.pdf