Telelogic tecknar omfattande licensavtal för hela produkterbjudandet

Telelogic tecknar omfattande licensavtal för hela produkterbjudandet MALMÖ, 21 december, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) har idag tecknat avtal med ett ledande globalt försvarsföretag för dess verksamhet i Australien. Totalt uppgår ordervärdet till minst ca 13 MSEK, fördelat över en sexårsperiod. Utöver dagens avtal finns det även möjlighet till tilläggstjänster i form av utbildning och anpassning av verktygen till kundens utvecklingsmiljö. Kunden har tidigare under året investerat i ett flertal licenser för Telelogic DOORS, det ledande verktyget för kravhantering. Dagens avtal innebär att kunden från och med nästa år även börjar utnyttja Telelogic's övriga produkter för att effektivisera utvecklingen av avancerad mjukvara och system genom att man köper licenser och underhåll för Telelogic CM Synergy och ChangeSynergy, Telelogic Tau UML Suite, SDL Suite, TTCN Suite och Logiscope. "Det här flerårsavtalet är roligt för vår verksamhet i Australien. Affären är också en breddning av relationen med denna kund som vi även jobbar med i andra länder. Det är givetvis bra för hela Telelogic. Dessutom är det ytterligare en bekräftelse på värdet i den lösning Telelogic idag kan leverera i form av verktyg för en heltäckande utvecklingsmiljö. I takt med att våra kunder upplever allt tydligare krav på att sänka utvecklingskostnader och samtidigt hantera den ökande komplexiteten i den programvara och system man utvecklar, ser alltfler kunder värdet i att använda sig av en integrerad miljö från en leverantör," säger Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01220/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20011221BIT01220/bit0001.pdf