Telelogic utökat avtal med globalt säkerhetsföretag till ett värde av 5,7 MSEK

MALMÖ, 1 augusti, 2007 – Telelogic (MidCap/TLOG) har idag utökat ett befintligt avtal med ett globalt företag som tillhandahåller lösningar för elektroniska säkerhetstjänster. Avtalet omfattar licenser, underhåll och tjänster och är värt 5,7 MSEK (630.000 EUR).

Företaget, som valt Telelogic som leverantören av programvarulösningar, har uppnått betydelsefulla förbättringar inom utveckling, kvalitet, produktivitet och stabilitet genom nuvarande avtal och kommer att förlänga det ytterligare fyra år samt utöka med ytterligare licenser för Telelogic Tau®, Telelogic SDL Suite™ och Telelogic DOORS®.

“Världsledande säkerhetsföretag måste leva upp till höga krav på säkerhet och tillförlitlighet medan komplexitet och produktivitet måste nå ännu högre. Telelogic har än en gång blivit vald som enda företag kapabelt att leverera lösningar som tillgodoser företagets krav,” säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. "Kundens beslut att förlänga avtalet och öka införande av Telelogics lösningar är ytterligare ett bevis på vår marknadsledande teknologi".