Bonnier Newspapers väljer Telenor

Bonnier Newspapers har skrivit avtal med Telenor om datakommunikation. Tryckerier och redaktioner binds samman i ett gemensamt datanät, ett IP-VPN. Avtalet löper över 3 år och ordervärdet beräknas till ca 15 miljoner kronor. Ordern innefattar 42 IP-portar varav 7 stycken är 100 MB IP-portar.

Bonnier Newspapers väljer Telenor som leverantör av datakommunikation. Med ett IP-VPN binds Bonnierägda tidningar som Expressen, Dagens Nyheter, Sydsvenskan, GT, Kvällsposten mfl samman med tryckerier och partners.

- Telenor har visat sig vara det bästa alternativet för oss vad gäller tekniska lösningar, tillgänglihet och flexibilitet, säger Lena Herrmann, Executive Vice President, Bonnier Newspapers.

- Vi är självklart glada att Bonnier Newspapers med sin tillgänglighetskänsliga verksamhet väljer Telenor, säger Björn Johan Flakstad, VD för Telenor. Det är ett gott betyg på vår driftsäkerhet och antalet högkapacitetsportar på 100 MB visar att vårt koncept är attraktivt.

Moniqa Löfstedt, tf Pressansvarig, Telenor AB, tfn + 46 8 5878 8101 eller 0734-418101
Björn Johan Flakstad, VD Telenor AB, tfn +46 5878 8777