Kommentar från Telenor och Bredbandsbolaget med anledning av SKI: s kundnöjdhetsmätning

Idag, måndag, offentliggör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) sin årliga kundnöjdhetsmätning för tele- och datakombranschen; representanter från Bredbandsbolaget och Telenor kommenterar här resultaten:

Marcus Nylén, VD Bredbandsbolaget:

- Det är roligt att kunderna är nöjda med Bredbandsbolaget. Kunderna vill ha snabbt bredband med hög kvalitet och det är precis vad vi levererar.

- Vi arbetar hela tiden med att utveckla vårt erbjudande. För oss är det viktigt att ligga i framkant inom produktutveckling både på bredbandstjänsten och även innehållstjänster, där vi exempelvis märker av stort intresse för vårt TV-erbjudande.

Annica Elmehagen, Informationsdirektör Telenor Sverige:

- Nöjda och lojala kunder är mycket viktigt för Telenor, men vi är medvetna om att det kan ta lite tid att nå upp till höga kundnöjdhetsnivåer när man genomgått ett så omfattande varumärkesbyte som vi har gjort.

- Våra egna kundundersökningar visar att täckning och kundtjänst är högt prioriterade områden, därför har vi under det gångna året satsat särskilt på detta. Vår kundtjänst har idag en uppklarningsprocent på 98 procent, vilket är branschledande, och vi har landets mest utbyggda 3G-nät som når 8,9 miljoner svenskar.

För mer information, kontakta:
Marcus Nylén, VD, Bredbandsbolaget
marcus.nylen@bredband.com +46 701 555555