Telenor rekryterar ny IT-chef

Krister Skålberg har utsetts till IT-chef för Telenors verksamhet i Sverige. Han har tidigare bland annat jobbat som operativ och teknisk chef på Tele2 och varit vd för telekomföretaget Teligent.

Krister Skålberg kommer närmast från jobbet som managementkonsult på konsultbolaget Applied Value där han bland annat har ansvarat för området telekom och effektiviseringar inom IT-management. Han började sin karriär på Ericsson och har sedan dess skaffat sig över 20 års erfarenhet inom telekomindustrin på ett flertal ledande befattningar.

- Kristers erfarenheter från telekommarknaden tillsammans med hans tekniska kunskaper inom IT-området kommer att vara oerhört värdefulla för Telenor, framförallt när vi satsar allt mer på integrerade tjänster som använder både det fasta och mobila nätet, säger Johan Lindgren, VD för Telenor i Sverige.

Krister Skålberg börjar sitt arbete på Telenor den 1 september 2007.

För mer information, kontakta:
Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet
elisabeth.petersson@telenor.com +46 709 61 42 07