Telenor drar tillbaks bud på Song

Telenor drar tillbaks bud på Song Telenor Business Solutions AS säger idag upp den uppgörelse med Song Networks Holding AB som presenterades den 9:e juli. Uppgörelsen omfattade bland annat ett erbjudande om att medverka vid en finansiell rekonstruktion av Song Networks. "Bristen på framsteg i förhandlingarna mellan Song Networks och dess obligationsägare angående vårt erbjudande och de tydliga indikationerna på att obligationsägarna vill att Song Networks undersöker ytterligare alternativ, gör att vi valt att ta det här steget", säger Morten Lundal, VD Telenor Business Solutions AS. "Vi tror fortfarande på den industriella och finansiella logiken i det föreslagna avtalet. Vi arbetar vidare för att finna finansiellt sunda möjligheter som ytterligare utvecklar Telenor Business Solutions starka position i Norden", säger Morten Lundal. Om Telenor Business Solutions Telenor Business Solutions förnyar och förenklar IT & kommunikationslösningar för den nordiska och europeiska företagsmarknaden. Vi levererar telefoni- datakommunikation och driftstjänster till företag och organisationer. Telenor Business Solutions har idag 4500 anställda i 10 länder, och levererar gränsöverskridande lösningar, baserad på internationell närvaro och infrastruktur. Det svenska dotterbolaget Telenor Business Solutions AB är idag 2: a på företagsmarknaden inom IT & kommunikation och har ca 500 anställda, med egna kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Haparanda Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag, med en omsättning 2001 på 40,6 miljarder NOK. Företaget har 22,000 anställda. Telenor är ett av nordens ledande företag för distribution av telefoni, information, kunskap och underhållning. Förutom satsningarna på den nordiska hemmamarknaden har Telenor omfattande, och snabbt växande verksamhet i en rad länder i Europa och Sydostasien. För mer information Koncernfrågor: Arne Cartridge, Director Communications, Telenor Business Solutions AS, arne.cartridge@telenor.com, +47 479 009 00 Frågor angående Telenor Business Solutions AB (Sverige) Erik Wikander, Informationschef, Telenor Business Solutions AB, erik.wikander@telenor.se, 0734-41 76 99 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/13/20020813BIT00060/wkr0002.pdf

Om oss