Teleperformance har tecknat avtal med Riksgälden

STOCKHOLM, 19 december 2012, Teleperformance, världens största och ledande leverantör av outsourcade CRM- och kundservicelösningar, har tecknat avtal med Riksgälden.

Riksgälden, svenska statens centrala finansförvaltning, meddelande i november att Teleperformance vunnit en offentlig upphandling kring Riksgäldens kundservice för sparprodukter.

Riksgälden har varit en kund till Teleperformance i närmare 15 år. Ungefär vart fjärde år löper uppdraget ut och upphandlas på nytt i en offentlig upphandling. Teleperformance har stått som vinnare under de senaste upphandlingarna och har nu fått förnyat förtroende.

"Det är en prestation av oss att under så pass lång tid lyckats att vinna dessa offentliga upphandlingar och behålla Riksgälden som kund över så många år", säger Daniel Pérez, Director Business Development på Teleperformance Nordic.

"Vi ser det som ett tecken på att vi kan erbjuda en kvalitativ och kostnadseffektiv tjänst. Våra duktiga medarbetare ser fram emot att fortsätta arbeta med Riksgälden de kommande åren".

Teleperformance erbjuder Riksgälden kundservicetjänster från produktionsanläggningen i Stockholm. Här servar åtta erfarna kommunikatörer Riksgäldens privatkunder med svar på frågor kring sitt sparande. Riksgälden erbjuder för närvarande sparprodukterna Riksgäldsspar samt Premieobligationer.

"Teleperformance är väldigt nöjda över det förtroende som Riksgälden givit genom att förnya samarbetet", säger Jonas Norén, CEO på Teleperformance Nordic. "Riksgälden är en spännande kund att arbeta med och deras krav på säkerhet, processer och hög kvalitet passar väldigt bra in i på det som Teleperformance vill stå för".

"Att arbeta mot den finansiella sektorn är strategiskt viktigt för Teleperformance. Globalt sett har vi närmare 150 finansiella kunder", avslutar Jonas Norén.

Det förnyade uppdraget startar i mars 2013.

Daniel Pérez, Director Business Development
+46 708 11 33 09
Daniel.Perez@se.teleperformance.com

Jonas Berggren, VP Business Development & Marketing
Jonas.Berggren@se.teleperformance.com

Jonas Norén, CEO
+46 768 66 66 18
Jonas.Noren@se.teleperformance.com

Teleperformance, the world’s leading provider of outsourced CRM and contact center services, serves companies around the world with customer acquisition, customer care, technical support and debt collection programs. In 2012, it reported consolidated revenue of €2,347 million ($3,028 million, based on €1 = $1.29). The Group operates about 101,000 computerized workstations, with 138,000 employees across more than 260 contact centers in 46 countries serving 78 markets. It manages programs in more than 66 languages and dialects on behalf of major international companies operating in a wide variety of industries.  Teleperformance shares are traded on the NYSE Euronext Paris market, Compartment A, and are eligible for the deferred settlement service.

They are included in the following indices: SBF 120, STOXX 600 and France CAC Mid & Small.

Symbol: RCF - ISIN: FR0000051807 - Reuters: ROCH.PA - Bloomberg: RCF FP

As part of the Teleperformance Group, TELEPERFORMANCE NORDIC consists of 10 contact centers across Scandinavia with +2,000 employees.

www.teleperformance.com

Om oss

Teleperformance (RCF - ISIN: FR0000051807 - Reuters: ROCH.PA – Bloomberg: RCF FP), the worldwide leader in outsourced omnichannel customer experience management, serves companies and administrations around the world, with customer care, technical support, customer acquisition (Core Services), as well as with online interpreting solutions, visa application management services, data analysis and debt collection programs (Specialized Services). In 2016, Teleperformance reported consolidated revenue of €3,649 million (US$4,050 million, based on €1 = $1.11). The Group operates 163,000 computerized workstations, with 217,000 employees across 340 contact centers in 74 countries and serving 160 markets. It manages programs in 265 languages and dialects on behalf of major international companies operating in a wide variety of industries. Teleperformance shares are traded on the Euronext Paris market, Compartment A, and are eligible for the deferred settlement service. They are included in the following indices: STOXX 600, SBF 120, Next 150, CAC Mid 60 and CAC Support Services. They also have been included in the Euronext Vigeo Eurozone 120 index since December 2015, with regard to the Group’s performance in corporate responsibility.