TeleTrade lanserar ny unik deklarationstjänst

TeleTrade lanserar ny unik deklarationstjänst Internetmäklaren TeleTrade Solutions lanserar ett nytt unikt hjälpmedel för att deklarera värdepappersaffär, i form av en lättanvänd Windows- programvara . Programvaran heter TeleTrade Deklaration och riktar sig exklusivt till TeleTrades depåkunder. Programvaran är unik för branschen då den är den enda i sitt slag som är direkt kopplad till kundens depå. Det finns heller inget annat deklarationsprogram på marknaden som täcker in alla olika värdepapper såsom aktier, warrants, optioner, terminer och fonder. Efterfrågad tjänst Ett deklarationsprogram har efterfrågats av ett stort antal av TeleTrades kunder. Fördelarna är många med TeleTrade Deklaration. En av de viktigaste är att programmet automatiskt hämtar all transaktionsdata från depån hos TeleTrade. Man slipper därmed själv att skriva in alla affärer. Andra fördelar är att programmet är flexibelt och lätt att använda. Med ett par knapptryckningar har man deklarerat färdigt och alla blanketterna finns färdiga för utskrift. Om man vill komplettera transaktionsdata, t ex med affärer som gjorts hos annan mäklare eller med affärer som gjorts tidigare år där man under år 2000 genomfört försäljningar, är det mycket enkelt att lägga till transaktioner. TeleTrade - ledande inom tjänsteutveckling TeleTrade har som strategi att konkurrera med hög tillgänglighet och ett brett utbud av tjänster genom bl.a. hög intern utvecklingskompetens och egen utveckling. TeleTrade Deklaration är en av de nya unika tjänster som lanseras under 2001. ¨TeleTrade Deklaration är ytterligare en anledning att vara kund hos TeleTrade. Vi kommer att fortsätta lansera tjänster för att förenkla och förbättra våra kunders värdepappershandel.¨ , säger Klas Danielsson, vd för TeleTrade. För mer information kontakta: Koncernchef Klas Danielsson , 08-506 33 000, klas.danielsson@teletrade.se www.teletrade.se eller direkt till www.teletrade.se/deklaration TeleTrade Financial Services AB (publ) (www.teletrade.org) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs i fyra affärsområden, Handel, Information, Försäkringar och Ventures. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions (100%), www.teletrade.se. den kompletta Internetmäklaren. Information bedrivs i VCW Internet Services (100%), www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e-Insurance (100%, tidigare JP Försäkring), Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Under Ventures läggs bl.a. ägandeandelar som erhållits i utbyte mot marknadsförings- och mediatjänster på www.vcw.se.. TeleTrade Financial Services aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010221BIT01120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010221BIT01120/bit0001.pdf