Allt klart för ny återvinningscentral i Moraberg

Nu är allt klart för att ta första spadtaget för bygget av en ny och modern återvinningscentral i Moraberg. Den nya återvinningscentralen blir dubbelt så stor som dagens Returen och får tre körfiler för att undvika köbildning. Telge Återvinning räknar med att kunna inviga den nya anläggningen i slutet av året.

Inom kort påbörjas bygget av den nya återvinningscentralen i Moraberg. Den nya anläggningen blir dubbelt så stor som dagens Returen. Det blir en modern återvinningscentral med tre körfiler för att trafiken ska flyta bättre.

Under vår högsäsong, april till oktober, blir det ofta köer på återvinningscentralerna. Nu bygger vi en anläggning som är dimensionerad för dagens och framtidens behov, säger Kristina Mårtensson, affärsområdeschef transport och logistik på Telge Återvinning.

Personalen som arbetar på den nya återvinningscentralen kommer dessutom att ha bra överblick över anläggningen och kan därför lättare hjälpa besökarna att hitta rätt och sortera. På nya Returen kommer det även att finns möjlighet att ta emot studiebesök.

Vi har saknat möjlighet att ta emot studiebesök från exempelvis skolor. Vi vet att det finns ett stort intresse för återvinning och hur man som konsument eller företag kan minska sin miljöpåverkan.  På den nya återvinningscentralen kommer vi att kunna möta våra kunder på ett helt nytt sätt, säger Kristina Mårtensson.

Det är Skanska och Södertälje Väg och Bro som kommer att bygga den 12 000 kvadratmeter stora anläggningen. Den nya återvinningscentralen beräknas öppna i slutet av 2011.

För mer information vänligen kontakta:

Kristina Mårtensson, affärsområdeschef transport och logistik Telge Återvinning
Telefon: 08-550 221 59