Första spadtag för klokt boende i Hölö

Telge Bostäder har tagit ett första spadtag för bygget av lägenheter i Hölö. Det är det tredje spadtaget som Södertäljes kommunala bostadsbolag tagit under hösten. Tidigare spadtag har gällt hyreslägenheter i kvarteret Lampan och nya studentbostäder på Västergatan.

Den 21 november tog Ingela Nylund Watz och Eva Nygren, styrelseordförande respektive vd för Telge Bostäder, ett första spadtag för bygget av 24 hyreslägenheter i Hölö. Eller rättare sagt ett första skoptag eftersom de istället för spade använde en grävskopa.

– Det känns fantastiskt bra att efter sommaren ha kommit igång med tre nybyggen. Just nu producerar vi 169 lägenheter i Södertälje, säger Eva Nygren.

De 24 lägenheterna som byggs i Hölö fördelar sig jämt på 2:or om 52 kvadratmeter, 3:or om 69 kvadratmeteroch 4:or om 81 kvadratmeter. Lägenheterna byggs enligt BoKlok-konceptet som har utvecklats av Skanska och IKEA. Husmodulerna byggs i Skanskas egen fabrik i Gullringen och lägenheterna är utrustade med kök och garderober från IKEA. Inflyttning kommer att ske innan sommaren 2012.

Övriga nybyggen i Telge Bostäders regi är 105 lägenhet i kvarteret Lampan i centrala Södertälje och sammanlagt 40 studentlägenheter på Västergatan och vid Igelstavikens gymnasium

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA:

Eva Nygren, vd Telge Bostäder

Telefon: 08- 550 227 01