Bildmaterial: Children's Climate Prize 2018

Den 20 november firades alla finalister under högtidliga former på Stockholms stadshus. Gästerna gick på den eleganta "gröna mattan" i form av gräsmatta. Och årets vinnare José Adolfo mottog priset från Johan Kuylenstierna och Vice Statsminister Isabella Lövin. Här hittas nu bildmaterialet från denna magiska kväll.

Bildmaterial från galan i Stockholms stadshus och gröna mattan hittas här>>

Om Children's Climate Prize

Children's Climate Prize är en mötesplats och en plattform som gör det möjligt för barn och unga att nå ut med goda initiativ och projekt för att inspirera fler till att vilja bidra själva. För att belysa klimatfrågan ur nästa generations perspektiv, med insikten att det är deras framtid som står på spel, initierade det förnybara energibolaget Telge Energi ett barnens klimatpris. Det är ett internationellt klimatevent för miljömedvetna människor från hela världen och pågår i två dagar 20 och 21 november, den högtidliga galan i Stockholms Stadshus på tisdagen och på onsdagen är det Children’s Climate Talks i Södertälje Stadshus. På Children’s Climate Talks ges årets finalister tid att mer fördjupat presentera de klimat- och miljöprojekt som de prisas för. Läs mer på prisets hemsida.

För mer information kontakta:
Jonna Holmgren
jonna@massivpr.se